یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۶:۳۵

خرید تجهیزات استراتژیک بندری از اروپایی‌ها تسهیل شد

باشگاه خبری فراساحل: مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به این‌که تامین تجهیزات استراتژیک بندری در داخل فراهم نیست با برقراری سوئیفت این امکان تامین این تجهیزات از خارج کشور مهیا شده است. مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز خرید تجهیزات استراتژیک بندری با برقراری سوئیفت خبر داد و گفت: بیشتر تجهیزات بندری مورد نیاز از  کشورهای اروپایی خریداری می‎شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، هادی حق‌شناس در خصوص آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌ها در بنادر کشور، اظهار کرد: پس از  اجرایی شدن برجام در سال قبل و هم در سال جدید سفرهای متعددی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی به  بنادر ایران انجام شده که تاکنون این رفت‌و آمدها به امضای قرارداد منتج نشده است.


وی با اشاره به ضرورت تجهیز بنادر کشور با توجه به شرایط جدید، تصریح کرد: تا پیش از لغو تحریم‌ها امکان تجهیز بنادر وجود نداشت و  با توجه به این‌که تامین تجهیزات استراتژیک در داخل فراهم نیست با برقراری سوئیفت این امکان که بتوانیم تجهیزات مذکور را از خارج خریداری کنیم مهیا شده است. حق شناس با یادآوری این‌که قبلا در خرید این تجهیزات دچار مشکل بودیم، بیان کرد: در حال برآوردهای لازم برای میزان تجهیزات مورد نیاز بندری هستیم که پس از اتمام آن فرآیند مزایده برای خرید تجهیزات استراتژیک انجام می‌شود.


مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پس از برگزاری مزایده، ‌سازنده انتخاب و ال سی بازگشایی می‌شود، گفت: بهترین سازندگان تجهیزات استراتژیک معمولا کشورهای اروپایی از جمله آلمان  هستند. حق‌شناس ادامه داد: منابع مورد نیاز برای خرید این تجهیزات یا از محل صندوق توسعه ملی یا از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی تامین خواهد شد. گفتنی است پیش از این نیز  تامین گنتری‎کرین‎های بندر شهید رجایی به شرکت لیپهر آلمان واگذار شده بود.



  کد خبر : 1495
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :